Hogyan találjuk meg a szenvedélyünk?

2016. június 29. 13:17 - introvertaltak

Annyi ember teng leng a világban motiválatlanul, nem tudják hogyan találjanak egy kis "sót" az életben.

Szenvedélyről általában

A szenvedély szó alatt azt a tevékenységet értem, amit akkor is órákat csinálnánk naponta, ha megnyerjük a lottót. Mindenkinek van az életében egy vagy több elfoglaltság ami teljesen leköti, amikor ezt végzi megszűnik az idő is, csak sokan még nem találták meg. Csíkszemihályi Mihály a könyvében ezt flow állapotnak hívta.

Az emberek elképzelik majd, ahogy tele lesznek pénzzel és egész nap csak henyélnek a tengerparton, meg partikra járnak, élvezik a luxust. Mi is ebben a jó? Eleve a pihenés csakis az elfáradás után értékelhető, ha hetek óta pihenünk az inkább már unalom lesz. Luxus cikkek szintén a jelenlegi viszonylatban azok, ha luxusban élünk akkor nem egy szenzáció. Általában csak a sok reklámról van szó amik erre nevelnek.

Az ember nem így lett összerakva. Ebben nincs benne az önmegvalósítás, a saját út, saját célok és vágyak, alkotás öröme, valamiben elmélyülés, profivá válás.

Én ha úgy vesszük, kiskoromtól fogva gyakoroltam a szenvedélyem, nem tudatosan, csak úgy magamtól ösztönszerűen. Akkor döbbentem rá, hogy ebben lehet valami, amikor youtubon a hasonló videókat órákon át néztem. Pinteresten is a hasonló képeket, csak úgy elszállt az idő és pörgött az agyam, én hogy valósítanám meg amit látok, én mit csinálnék másképp stb. Aztán egyre több és több információm lett a témáról, gyakoroltam amikor csak tudtam, és már egész jó szinten állok. Még nem ebből élek meg, de előttem van az út amit be kell járjak, hogy így legyen.

Ezért is nem használtam a hobbi szót, mert véleményem szerint időpazarlás az, hogy csinálunk valamit amiből pénz van és utána csinálunk valamit amit imádunk, de kb csak viszi a pénzt..Miért is ne lehetne együtt a kettő?

Pár ötlet hogy te is rátalálj

Itt beszéltem róla, hogy van amit csak nézünk de nem csináljuk, alapvetően ebből kell kiindulni:

- mi az amiket nagyon meg szoktál csodálni a kirakatban, youtubon, facebookon ha hasonló tartalmakat látsz?

- milyen témájú filmek érdekelnek leginkább, melyik filmhős szerepébe bújnál legszívesebben?

- vizsgáld meg, mi az a tevékenység amit mindég szerettél csinálni akár gyerekként, amit jó kis hobbinak tartottál?

- ha sok pénzed lenne, mi az ami átmenne a rostán, és akkor is végeznéd, ha nem lenne rá szükség?

Valószínűleg a válaszok között lesz a te szenvedélyed. Ha pedig ez megvan, akkor csinálni kell! Megtaláltad azt amihez van tehetséged és motivációd, nagyon jó párosítás, de ha nem csinálod akkor semmi sem változik.

Gyakorolni, képezni kell magadat a témában, profivá válni, ahhoz hogy igazán tudd élvezni. Pl. ha valaki szereti a gyöngyfűzést, sokat csodálja ahogy mások csinálják, ő is kipróbálja, de első pár alkalomkor nem igazán lesz szép az eredmény így abbahagyja. Ezt nem fogja pozitívan felfogni és továbbra is megmarad egy kis rajongónak, ami az életéhez nem ad semmit.

Tehát ha megvan akkor gyakorolni gyakorolni!

 

Ismerkedési Kalauz Introvertált Férfiaknak

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://introvertaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr168854150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása