Meditáció hétköznapi módon

2016. május 14. 18:31 - introvertaltak

Egyszer régen ismerkedtem egy lánnyal. Foglalt volt, de azért jól alakult az elején, az utolsó találkozó viszont nagyon rosszra sikeredett, bele is zúgtam már, hibákat követtem el. Emlékszem utána csak leültem a szobámban és olyan csend volt, olyan semmilyen érzés. Tudtam pontosan ennek már vége, tovább kell lépni, így nem voltam szomorú, inkább leesett rólam a bizonyításnak a terhe.

Régóta szemeztem a meditálással úgyhogy tudtam, most kell elkezdeni. Mindennap leültem 20-30 percet és arra koncentráltam ne legyen a fejemben semmi gondolat, csakis figyeljem a testem, figyeljem a környező teret, persze behunyt szemmel.

Nagyon nehéz volt eleinte lecsendesíteni a gondolatokat, még mindég nehéz de már jobban megy. A lényeg számomra az volt, hogy van az agyunkban állandóan egy párbeszéd, a meditáció célja (legalábbis számomra) ezt a párbeszédet elhallgattatni, és persze utána még jöhetnek az elmélyülések.A figyelmünket az 5 érzékszervről befele fordítani “önmagunkra”.

Egyedül kell csinálni, nem kell hozzá semmi segédeszköz, úgyhogy ez egy hasznos szokás lehet, ha kitartóak vagyunk.

Sok könyv szól erről az egóról, belső lényünkről, megvilágosodásról stb. Én amiről most beszélek abban ezek lényegében csak hátráltatnak. Ahhoz hogy akárki leüljön, elhallgattassa a párbeszédet, megtapasztalja a csendet, a békét, nem kell olvasni semmilyen könyveket a nagy tanítóktól. Legyünk őszinték, amiket ott írnak azt nagy valószínűséggel úgysem tapasztaljuk meg sohasem. Az átlag embernek csak túl kell jutni az állandó gondolkodáson és ez már egy akkora akaraterőt igénnyel szinten minden alkalommal, ami bőven elég elfoglaltság.

Pláne a blogolvasók akik sokszor multitaskingban szenvednek, azt sem tudják hova kattintsanak hamarabb. Természetes ilyenkor az automatikusan fellépő első reakció: unalom. Dögunalom, inkább zenét hallgatok vagy berakok valami sorozatot:D

Megértem őket, ez pont olyan mint a sport, akinek eleve jó alakja van, annak nincs motivációja hogy csinálja. Nem is kell, de talán ezeket a sorokat olvasva egyszer majd lesz igény a csendre, mert túl nagy a zaj és akkor el lehet kezdeni.

Elősször tényleg unalmas, de ha kitartóak vagyunk olyan 15-20 alkalom után már nagyon kellemes lehet, és kezdjük tapasztalni a jó hatásait az életben:

-jobb koncentráció

-kevesebb rohanás

-jobb alvás

-a figyelem erősödése mindenhol

-nagyobb kreativitás

-az emberi kapcsolatok elmélyülése stb.

Viszont azt tudni kell, hogy önmagában nem helyettesit semmilyen pszichológiai kezelést. Ha valakinek fóbiája van akkor a meditációtól nem fog felszívódni. Lehet másképp tekinteni a dolgokra és később könnyebben megoldani, több ötletünk lesz rá, de alapjában ugyanaz marad.

Évezredek során kialakult pár technika a gondolatok elcsendesítésére, a legjobbak:

  1. Légzés figyelése. Beszív kifúj, figyelni mikor változik egyik a másikra.
  2. Mantrák, lényegében ugyanazt kell ismételgetni akár csendesen akár hangosan. A leghíresebb ilyen mantra az “ommmm”.
  3. Koncentrálni egy bizonyos tárgyra. Én egyszerűen raktam egy pontot a falra. Addig kell nézni amíg már semmi másra nem figyelsz, és érzed hogy te és a pont egyek vagytok! Eltarthat egy jó ideig míg sikerül.

Ha a gond a túl hamar elalvás, akkor olyan pozíciót kell keresni ahol ez nem lehetséges, pl. egyenesen ülni, vagy akár lótusz is. Ha nem vagy elalvó típus, akkor simán lehet kényelmesen ülni.

meditacio_hetkoznapi_modon.jpg

Nekem segített még az is, hogy becsukott szemmel próbáltam érzékelni a tárgyakat körülöttem, mintha lenne még egy érzékszervem. Ez is fejleszti a figyelést és kirángat kicsit a gondolkodásból.

Aki meg tényleg olvasni akar a témában és kis motivációt szerezni annak ajánlom: Dr. Pandit Usharbudh Arya - Szupertudatos meditáció; Sri Chinmoy - Meditációs technikák; Ken Wilber: Mindennek a rövid története című könyveket. Ezek talán kicsit gyakorlatiasabbak.

 

Ismerkedési Kalauz Introvertált Férfiaknak

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://introvertaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr308716864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.