Ki vagyok én?

2016. június 05. 10:47 - introvertaltak

Van olyan egyáltalán, hogy önmagam?

ki_vagyok_en.jpg

Nemrég beszélgettem egy introvertálttal, akinek elég sok minden nem úgy alakul az életében ahogy ő akarja. Adtam neki pár ötletet a változtatásra, volt amit jónak is látott, de ezt válaszolta: “ha rágyúrnék minden szempontból akkor abból nagy baj menne mert elveszteném önmagam akit egyébként én maximálisan el tudok fogadni”.

Ez számomra elég vices. Tudatában van annak hogy nem érzi jól magát, változtatni kellene, de mégis ragaszkodik hozzá.

Hogyan tudjuk megállapítani meddig tart az önmagam, és mikor játszunk már más szerepét?

Ha én nem szeretek táncolni, akkor én vagyok, de aztán elmegyek táncórákra és megszeretem, akkor már más vagyok? Ha óvodásként mindég fociztam, de most már utálom, akkor az volt önmagam vagy a mostani? Ha nem tudom a történelmet megtanulni, de végül bevágom és 5-ös lesz, akkor melyik voltam én? Ha régen nem tudtam ismerkedni most igen, akkor elveszett a régi énem? Régen nem hordtam bő rövidnadrágot, most hordok, akkor megváltozott a belső valóm?

Ezeken kell elgondolkodni.

Lehet e olyat állítani hogy ez én vagyok az pedig nem?

Nem lehet. Ha valaki ugyanazt csinálja mint eddig ugyanaz lesz az eredmény is. Ha változtatni akarsz, akkor nem maradhatsz ugyanaz ember.

Van valami célod, akkor tegyél érte, ne azon töprengj vajon, közben hol veszítem el a régi önmagam.. Azt az önmagad amit valójában nem is szeretsz, mert ha szeretnél akkor elégedett lennél vele és nem is merülne fel a változtatás..

Ki kell kipróbálni új dolgokat, és majd eldönteni mi az ami közelebb áll, mi az ami távolabb, marad e vagy sem. Majd lassan beléd épül és ez is te leszel. De ha nem próbálod meg akkor ki sem derül. A változtatás mindég azzal jár, hogy kicsit elveszítjük az eddigi önmagunkat.

 

Ismerkedési Kalauz Introvertált Férfiaknak

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://introvertaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr178780798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sol Durka 2016.06.06. 18:55:08

Mikor vagyok én én? E filozofikusnak ható kérdés mindössze az önismeret hiányát leplezi. Inkább keressen választ a legősibb talányra, mely a Delphoi jósda kapuját díszítette, hogy a jóskérők megértsék: ki vagyok én? Gnothi szeauton: Ismerd meg önmagad!
süti beállítások módosítása