Miért használd te is a közösségi médiát?

2016. július 26. 16:42 - introvertaltak

Az egyik olvasó tanácsolta hogy írjak erről, szerintem ez egy fontos terület! Minden introvertáltnak használnia kell, a továbbiakban el is mondom miért.

 

Ugye arról már volt szó, a csend könyvben is, hogy a mai internetes világot rendkívüli módon ki tudják használni az intrók. Ahogy mondtam, egyszerűen annyi különböztet meg minket másoktól, hogy kevesebb inger kell a jó működéshez, ezt teljesen meg lehet valósítani online. Valószínűleg nehéz lenne egy intrónak figyelni több emberre egyszerre, egy társaságban sok minden elvonná a fókuszát, nem tudná irányítani a beszélgetés folyamát stb. De mondjuk facebookon, simán megy nekem is és másnak is, a beszélgetés akár 4 emberrel egyszerre.

Egyszerűen mert én határozok meg mindent: azt hogy mikor válaszolok, azt hogy mit mondok, hogyan mondom (smileyok), miről beszéljünk stb. Mindent lehet irányítani.

És ami jó még az egészben, hogy nagyon könnyű ezt megtanulni! Meg is kell, mivel ehhez van természet adta tehetségünk, ezért vált sok introvertált íróvá. Ez egy olyan csendes közeg ,ahol jól össze lehet szedni a gondolatainkat.

Élőben a mimika, hangszín, zavaró ingerek, mondatoknak az egyedi értelmezése stb. mind mind nehezebben befolyásolható tényezők. De online kb. egy dolog a lényeg: a megfogalmazás. Ezen az egyen múlik az egész. Ha jól van megfogalmazva akkor eljön a randira a kiszemelt, állásinterjúkat lehet egyeztetni, akár valamilyen online kampánnyal lehetőségünk van, csak az írás segítségével pénzt keresni. Ilyen világban élünk és még jobban erre halad a jövő a sok online rendelhető termékkel, az internet egyre nagyobb szerepével.

Sok introvertált ezzel nincs tisztában és még mindég úgy élik meg az online teret, mintha az a való élet lenne. Ergo ha a való életben hallgatagok akkor ott is. Tele vannak sztereotípiákkal pl. ha valaki bejelölte őket akkor biztos kretén, biztos csak valami hülyeséget akar. Pedig ez nincs így, és eleve miért kéne a kapcsolatokat korálozni arra a kis csoportra akivel rokonok/suli/munkahely által találkozunk? Ahhoz hogy új embereket lehessen megismerni, valahogy nyitni kell, ez pedig online a legkönnyebb.

Társkeresőkre sem lehet azt mondani hogy ott mindenki szexet akar. Valószínűleg sokan akarnak, de ettől még létezik az a réteg aki nem.

Káros e a közösségi média?

Én visszakérdeznék: mihez képest? Ha valaki facebookozik, ahelyett hogy dolgozzon, vagy élje a reális életét, naponta órákat ül és nézi a hírfolyamát, akkor káros igen és mérsékelni kell. De ha valaki elmegy a kocsmába berúgni meg szidni a rendszert, vagy szappanoperákat néz, vagy csak számítógépes játékokat nyomogat, ahhoz képest nem károsabb a face..

Sokan azt mondják hogy a közösségi médiákban való kommunikálás, a szavak rövidítése, sok szleng, csak rontja a beszédet, és a nyelvet. Ez igaz is lehet, viszont itt is az a kérdés, hogy mihez képest? Ha valaki nagyon kommunikatív és elnyújtott frázisokban beszél akkor igen rosszat tesz neki a facebook chat, de ha általában csak hallgat és úgy érzi nem is tud megnyílni senkinek, annak nagyon nagyon hasznos egy olyan közeg ahol önmaga lehet és kiírhatja azt ami bántja! Mert véleménye mindenkinek van, szól egy hang a fejében, csak max nem ossza meg ezt másokkal. 

 

Jó írásbeli kommunikációval könnyebben megismerhet a másik fél, falak omolhatnak le. Úgyhogy én azt tanácsolom aki eddig nem tette, az használja ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket!

 

 

Ismerkedési Kalauz Introvertált Férfiaknak

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://introvertaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr398915804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roboman78 · https://www.vilaggep.hu 2016.07.26. 20:27:56

Ez egy eléggé hálás téma intrók vs közösségi média, én is írtam róla anno a blogomban, persze nem ilyen alapossággal, gondolom én. (Nagyon ritka, hogy visszaolvassak posztokat.)

NP 2016.07.27. 10:57:26

Ezt kivéve teljesen jókat írsz, mert ez a szakemberek (nyelvészek) szerint hülyeség. Hiába mondják sokan, ez tévhit. :)
"Sokan azt mondják hogy a közösségi médiákban való kommunikálás, a szavak rövidítése, sok szleng, csak rontja a beszédet, és a nyelvet."

lady09 2016.07.28. 14:39:44

Régebben sokat fórumoztam , főleg amikor elkezdtem netezni mert érdekes volt jókat lehetett beszélgetni . Viszont nagyon függővé lehet válni , aztán egyszer csak eltűnik a saját életem mert egyszerre nem tudok élni is meg olvasni másokat. Rengeteg információ ömlik ránk naponta , és persze az emberben benne van a kíváncsiság hogy minél többet megtudjon de aztán egy idő után valójában sehol se leszünk igazán mert kapkodunk nem átélünk .
Én viszont úgy élem meg az online teret mintha a való élet lenne. Azért is mert nem tudok másmilyen lenni, meg az embernek nincs külön netes meg valódi arca. Persze írásban összeszedettebb és bátrabb az ember lánya , de épp ilyenekből is adódik félreértés mert nem látszik a gesztus nem érződik a hangsúly.
A rövidítéseket viszont kerülni szoktam , mert én nem szeretem és feltételezem akkor hátha más is egész szavakat akar olvasni. :)

introvertaltak · http://introvertaltak.blog.hu/ 2016.07.28. 15:40:09

@lady09: Én is akkor kezdtem az ilyesmit, amikor kezdett elterjedni a nagy internet. Fórum még hagyjám, szakmai fórumokon sokmindent meg lehet találni, de vannak ezek a chates oldalak, chat szobák. Na ott aztán tényleg van aki felkeléstől lefekvésig meséli, hogy mi történik vele éppen:P

lady09 2016.07.29. 21:37:02

@introvertaltak: Én a hírportálokon voltam tudod ahol a napi események vannak meg több féle téma. De sok teljesen átment a facebookra. Pár év óta sokat változott a hangulat meg a vélemények leírása, de lehet csak nekem tűnik úgy hogy a hangnem elég arrogáns sokszor , és valójában ezért is ment el a kedvem . Bár nagyon sok értelmes ember van még most is , csak nehezebb megtalálni őket . Különben meg inkább a bizalmas beszélgetések híve vagyok mint a csoportos társalgásé.
Chat-es oldalakon sosem voltam , így is megtaláltak akik fontosak lettek: ))
süti beállítások módosítása