Önbizalom fejlesztése

2016. június 25. 16:00 - introvertaltak

Sokan éveket vesztegetnek el erre, de mintha délibábot kergetnének, ahogy közelednek úgy távolodik. Vajon miért?

 

Többféle módon lehet meghatározni az önbizalmat, én nem is akarom inkább mondok két szélsőséget.  Az egyik azok, akik egyszerűen csak jó színészek, azt a hatást keltik hogy nekik magas, illetve talán a természetükből fakad.

Én ismerek pár  túlsúlyos ember t, akivel kb ha leülünk beszélgetni akkor harsányak, nagy mosoly, nagy hang stb. Rájuk lehet mondani, hogy tipikus magas önbizalmúak. Viszont, ha jobban megismerjük őket, akkor kiderülhet pl hogy nagyon szeretne lefogyni, de nem hiszi el hogy képes rá. Szidja a munkáját, sokszor csinálhatott volna vállalkozást, de nem mer belekezdeni, mert mi van ha kudarcot vall? Megállapodik egy olyan pár mellet akivel nincs nagy szerelem, de azért jó, mert mi van ha szakít és nem talál később jobbat?

Ugyanakkor vannak emberek, akár az introvertáltak, akik bízhatnak magukban, szakmájukban döntéseikben, de akkor sem fognak úgy viselkedni mint a fent említett példa.

Ha megnézzük Susan Caint, akkor ő nem túl harsány, de mégis elég sok mindent le tett az asztalra, azt ki lehet jelenteni, hogy hisz magában. Ő talán sosem tudna úgy viselkedni mint a tipikus magas önbizalmúak. A harmonikus belsője eredményei viszont megvannak.

Az igazán önbizalommal teli, az az ember lehet, akiben érvényesül ez a két rész, hisz is magában és ki is tudja mutatni. Mondjunk erre egy filmbeli karaktert pl. Tony Montana a sebhelyes arcúból. De ez egyáltalán nem jelenti hogy rá kell hasonlítani.

Segítenek az önbizalom fejlesztő tréningek?

Én azt mondom egy jó gondolkodási alapot adhatnak, de tartósan nem segíthetnek mivel ez az egész csakis rajtunk múlik.

Erre akkor döbbentem rá, amikor egy Csernus Imre előadáson voltam. Sokáig én is teljesen átszellemülten követtem az anyagait, mindent úgy csináltam ahogy mondta, mivel annyira hiteles ember. Rá akartam hasonlítani.

Az előadáson felhívott valakit a színpadra, kikérdezte, ő is régóta tanulmányozza a munkásságát, kitárgyaltak pár dolgot, a végén a színpadon álló megkérdezte: Ok ez mind igaz amit kielemzett, mit tehetek? Hogyan legyek jobb, magabiztosabb? És Csernus csak mondta amit a könyvben is: fel kell vállalni a konfliktusokat, a tükörben őszintén belenézni a szemünkbe stb stb. Közbevágott az illető, hogy ő ezeket már mind megtette, és régóta csinálja, de Csernus csak mondta tovább nem, nem tette meg mert akkor nem ilyen lenne a kézfogása, nem így nézne rám stb.

És én nem is mondom azt hogy nincs igaza Csernusnak, de az biztos hogy aki kérdezte és mi a nézőtéren, nem értettük meg mit akar, és hogyan fejlődhetünk tovább az alapján amit kér.

Ezek bárhogyan is nézzük csak alapok. Ha valaki szűz, és ez zavarja, akkor ő nézhet a saját szemébe a tükörben, meg kereshet sok pénzt, de akkor is kihatással lesz mindenre. Neki a megoldás az ismerkedés fejlesztése, és szüzessége elvesztése.

A másikat meg ha idegesíti, hogy nem tudja eltartani magát, vagy nincs elég pénze a számára normális élethez, akkor neki erre kell törekedni, és úgy nőhet az önbizalma is. Mert volt egy problémája amit megoldott, így már könnyebb mást is megoldani.

Mit tehetünk?

Én azt mondom a legjobb, ha hagyjuk is ezt a szót! El van használva. Ne önbizalmat akarjunk fejleszteni, mert az egy eredmény!

A boldogságot sem lehet fejleszteni, nincs boldogság fejlesztő tréning, esetleg pár gondolati séma lehet, végső soron, ez az egész életünk összességétől függ majd. Sok sok tényezőn múlik mennyire bízunk magunkban és sok sok területe van az életnek amihez különböző tapasztalatok, sikerek kellenek.

Inkább legyenek céljaink és azokat érjük el, az önbizalom automatikusan nőni fog!

Ami még segíthet, ha meghatározzuk meg mi az a tényező, mely terület, ami hátráltat minket. Ezt kell fejleszteni, mert ettől “akadhat meg” az önbizalom fejlődése is.

A sikerre sikerként kell tekinteni, megjutalmazni magunkat, elkönyvelni hogy ezt véghezvittük, legtöbben megbuktak volna rajta.

Tudjuk meghatározni mi kell nekünk, elképzelni milyen az, amikor elégedettek vagyunk mindennel. Mivel a boldog embernek is helyén van az önbizalma!

 

 

Ismerkedési Kalauz Introvertált Férfiaknak

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://introvertaltak.blog.hu/api/trackback/id/tr648843032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna King 2016.06.26. 12:24:08

elég elnagyolt irás... csernus pedig rossz pelda... voltam az eloadasan itt zurichben, iszonyu csalodas volt.. nem beszelgetett a vendeggel, hanem megalazta, nem egyszer. soha tobbe csernus konyv vagy eloadas...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.06.26. 14:35:36

@Anna King: Én sem vagyok nagy rajongója, de tudni kell, hogy neki ez a módszere. Egyfajta sokkterápia.

Mérnork 2016.06.26. 14:59:49

"Csernus Imre előadáson voltam. Sokáig én is teljesen átszellemülten követtem az anyagait, mindent úgy csináltam ahogy mondta, mivel annyira hiteles ember."
Baszki ugyanarra a csernusra gondolsz, akire én? Mer akit én ismerek az egy idegbeteg ordítozó balfék, aki ha hozzám szólna úgy, ahogy a tv-ben a szerencsétlen nyomorultakhoz, akkor simán pofán baxnám...

user friendly 2016.06.26. 16:05:34

@A megvalósult amerikai ólom..: ha ez sokkterápia, akkor azért hiteltelen a fickó, elvégre alap, hogy az csak bizonyos embereknél, bizonyos helyzetekben használ. de ő mást nem tud.
nekem Csernus amúgy is hiteltelen, mert sugárzik róla, hogy nagyon nincs rendben magával, dacára annak, hogy az ellenkezőjét mondja. egy őszinte mosolya nincs. néha egyébként tud hasznosakat mondani, csak úgy egészében nem frankó a figura.

Irbisz 2016.07.09. 12:55:49

A poszt jo kerdeseket feszeget, de az önbizalom nem tudom korrelal-e azzal, hogy valaki introvertalt-e avagy sem.
Most nem arrol beszelek, ki mit mutat, hisz mint a posztban hozott esetek mutatjak, egy extrovertalt hajlamos magabiztosabbnak mutatni magat mint amilyen valojaban, sokszor felszines harsanysaggal potolja az önbizalmat, hanem a valodi, a szemelyisegben levö önbizalomrol.
Jopar introvertaltat ismerek akik magabiztosak, stabilak, erös szemelyisegek, csak mivel nem harsanyak, ez nem annyira nyilvanvalo, csak velük együtt dolgozva, elve derül ki.
süti beállítások módosítása